Anyway - given the average holiday weekend lift ticket at Vail is almost equal to the down payment I made on my condo, we decided to try and get into the back country while we were out there. Since we had zero knowledge about the snow pack, we found ourselves a guide (plug for Apex - they did a pretty solid job) and headed to Chalk Creek, an area off of I-70 about 35 minutes south east of Vail. Turns out the guide was pretty unnecessary - there was no snow pack so not much to be concerned about - but they at least showed us a solid area we never would have found otherwise, and one of the guides stories about being a heli-skiing guide in Alaska kept us pretty entertained, to say the least.
The weather was beautiful - 35+ degrees and blue bird skies. We hiked up from about 10,200 feet to about 11,000 feet, had lunch, did a half run, then hiked up to the top of a nearby peak at about 11,500 feet, and then headed back to the parking lot. Other than a shattered rental AT binding from one of the guys in our group, the day was just about perfect (anti-plug for Alpine Quest Sports - total junk equipment and no flexibility on a refund). Let's just say Kyle got his work out in for the day with all the boot packing at altitude. Never been so happy to have skins before.
One other cool thing worth pointing out - was able to dig a number of snow pits and get some practice with a number of tests, especially the propagation saw test. In the process, we got our first real exposure to depth hoar - it really is like holding hundreds of tiny marbles that just slide off of one another. Pretty amazing, and pretty scary as well. You'll notice in the video link below there are a few times where I fall forward a bit, that's when I punched through the top surface and hit the depth hoar, which offers no resistance. As a result, I bottomed out on the ground a couple of times (much to my amazement, and to the chagrin of the Mantras).
Anyway, here are a few pictures and my second go pro video. Enjoy. I have a few pics and a some video from Vail itself that I'll try to get up in the next few days.
I made a cute joke about Kyle's broken AT rental binding. His twin brother pushed me in the snow. Typical twin brother monkey business.
Onward and upward.
Kyle enjoys a mid mountain snack. He forgot his sun glasses.
The twins. Guess which one pushed me into the snow.
This is me. Plug for Great Bay Masters all the way from Colorado. Love the team. Lap swimming doesn't compare to hiking in the CO back country though.
Standard group summit shot.
This is the twin that got tired from all of the boot packing.
Another summit shot.
Brandon looks happy.
Kyle looks ... awesome.
Enjoy the video. As mentioned previously, I'll try to put up some more footage from Vail itself and from Kyle's go pro in the next week or so.
"¿Cuál Es El Número De Teléfono De Kayak Ca?
ReplyDeleteKayak Es Una Popular Agencia De Viajes En Línea Que Permite A Los Usuarios Buscar Y Comparar Precios De Vuelos, Hoteles Y Autos De Alquiler. Kayak Telefono Si Te Encuentras En Canadá Y Necesitas Comunicarte Con El Equipo De Atención Al Cliente De Kayak Por Teléfono, Puedes Usar El Siguiente Número De Teléfono: +1-860-364-8917.
Cuando Llames Al Número De Atención Al Cliente De Kayak, Te Conectarán Con Un Representante Que Puede Ayudarte Con Tus Consultas Relacionadas Con El Viaje. Según La Naturaleza De Tu Pregunta O Problema, El Representante Puede Brindarte Información O Asistencia Relacionada Con Tu Cuenta De Kayak, Reservas De Vuelos, Reservas De Hotel, Alquiler De Autos Y Más.
Si No Puedes Comunicarte Con El Equipo De Servicio Al Cliente De Kayak Por Teléfono, Hay Otras Formas De Comunicarte Con Ellos. Por Ejemplo, Puedes Visitar El Sitio Web De Kayak Y Hacer Clic En El Enlace ""Ayuda"" En La Parte Inferior De La Página. Desde Allí, Puede Navegar Por Las Preguntas Frecuentes O Enviar Una Solicitud De Soporte Por Correo Electrónico.
En General, Si Necesitas Ponerte En Contacto Con El Equipo De Atención Al Cliente De Kayak En Canadá, El Número De Teléfono Que Aparece Arriba Es La Mejor Forma De Hacerlo Durante Su Horario Comercial Habitual.
¿Asistencia Al Cliente 24 Horas Para Kayak Por Teléfono?
Si Está Planeando Un Viaje En Kayak, Es Esencial Tener Acceso A Asistencia Confiable Al Cliente En Caso De Cualquier Problema O Inquietud Que Pueda Surgir. Afortunadamente, Muchas Empresas De Alquiler De Kayaks Ofrecen Asistencia Al Cliente Por Teléfono Las 24 Horas, Lo Que Garantiza Que Siempre Pueda Obtener La Ayuda Que Necesita.
Tener Asistencia Al Cliente Las 24 Horas Para El Alquiler De Kayak Puede Marcar Una Diferencia Significativa En Su Experiencia De Kayak. Brinda Tranquilidad Al Saber Que Hay Alguien Disponible Para Responder Sus Preguntas O Abordar Cualquier Inquietud, Independientemente De La Hora Del Día O De La Noche. Ya Sea Que Necesite Ayuda Con El Equipo De Kayak, Indicaciones Para Llegar A Su Destino O Asistencia En Una Emergencia, Puede Contar Con El Apoyo Que Necesita.
A La Hora De Buscar Una Empresa De Alquiler De Kayaks, Es Fundamental Elegir Una Que Ofrezca Atención Telefónica Al Cliente Las 24 Horas. Asegúrese De Consultar El Sitio Web De La Empresa O Pregúnteles Directamente Sobre Su Política De Servicio Al Cliente. También Es Una Buena Idea Leer Reseñas De Clientes Anteriores Para Tener Una Idea De La Calidad De Su Servicio Al Cliente.
"